Rabu, 28 Februari 2024

Kunjungan Tn Hj Bpk SuIaiman Surir dan Isteri dari Negeri Singapore

 Alhamdulillah, Tn Hj Bpk SuIaiman Surir dan Pn Hjh. Ibu Sarinah dari pada Negeri Singapore mengunjungi yang sentiasa dialu-alukan ke Rumah Anak Yatim Makanul Ubudiyah Aceh (RAYMUA) di Sibreh Aceh Besar baru-baru ini pada akhir pekan lalu (25/02).

Kunjungan keduanya telah meninggalkan banyak kenangan manis serta kemesraan yang sangat mendalam untuk anak-anak RAYMUA menjelang libur Ramadhan tahun ini, dalam kunjungan tersebut pula  Tuan Hj. Sulaiman Surir memberikan infaq yang sangat murah hati dengan ditambah jamuan makan buat anak-anak RAYMUA yang jamuannya sangat enak dan jarang dinikmati.

Jamuan makan-makan ini dinikmati oleh semua anak-anak dan Pengurus yaitu jamuan makan juadah Wong Solo untuk anak2 RAYMUA dan ahli Dewan Penjaga.

Tn Hj Bpk SuIaiman Surir dan Pn Hjh. Ibu Sarinah selama di RAYMUA ditemani oleh pengurus RAYMUA oleh Ibu Mahfudhoh serta salah satu pengurus penting yaitu Tgk. Aceh selaku pembina Pendidikan di RAYMUA.

Selain jamuan makan, Tn Hj Bpk SuIaiman Surir dan Pn Hjh. Ibu Sarinah memberikan bantuan dana yang dibelikan paket ramadhan buat anak-anak RAYMUA dan ahli Dewan Penjaga yang paket nya akan dibawa ke kediaman masing-masing pada saat libur nanti.


Oleh karena itu seluruh Ahli Dewan Penjaga RAYMUA mengucapkan terima kasih yang sebesar-besarnya kepada keduannya yang telah meluangkan waktu untuk datang jauh-jauh dari Singapura  ke RAYMUA di Sibreh Aceh Besar. Semoga Tn Hj n isteri sentiasa dalam lindungan, rahmah, dan redha Allah ta'ala.

Do'a kami Tn Hj Bpk SuIaiman Surir dan isteri selamat dalam perjalanan pulang ke Singapura n ke destinasi seterusnya.

جزاك الله كل خير

بارك الله فيكم

في امان الله


Tn Hj Bpk. Sulaiman Surir (kedua kiri) berfoto bersama dengan pengurus 


Pn Hjh. Ibu Sarinah (tengah) berfoto bersama Pengurus RAYMUA


 Tn Hj Bpk SuIaiman Surir  dan Isteri berfoto bersama anak-anak RAYMUA
Dan Pengurus.


Jamuan makan bersama  Tn Hj Bpk SuIaiman Surir


anak-anak RAYMUA menikmati hidangan makan


Paket Ramadhan dari Tn Hj Bpk SuIaiman Surir  dan Isteri 
untuk anak-anak RAYMUA dan Pengurus.


0 komentar:

Posting Komentar

hadis

"Barangsiapa mengambil anak yatim dari kalangan Muslimin, dan memberinya makan dan minum, Allah akan memasukkannya ke surga, kecuali bila is berbuat dosa besar yang tidak terampuni.( HR. Turmudzi)