Minggu, 17 April 2016

En Jalil dari Syarikat EPIC Malaysia beri Bantuan infaq untuk Anak yatim

Bapak Azhari Mohamed kembali  mengunjungi Rumah Anak yatim Makanul 'Ubudiyah (RAMUA) pada hari Kamis 14/04 sampai hari Sabtu 16/04/2016 dalam dalam menyalurkan infaq dari dua donatur untuk ramua. infaq tersebut dimintakan untuk disertakan diselanggarakan acara kenduri untuk anak yatim beserta acara do'a selamat. 
 
Majelis Doa bersama

Tengku Aceh memimpi bacaan Surah yaseen dan Doa keselamatan



Bantuan yang dihantar oleh Ustad Azhari, berasal dari Bapak Jalil dari Syarikat EPIC Malaysia, Alhamdulillah Bapak Jalil telah memberi infaq RM 600 untuk pengurus RAMUA dalam rangka melaksanakan kenduri dan do'a selamat untuk keberangkat Bapak Jalil umrah ke tanah Suci Mekkah. Majlis doa  itu di sempurnakan sekali dengan acara baca Surah Yaseen serta tahlilan dan malam Jumaat.

Setelah acara pembacaan surah Yaseen , tahlil dan doa selamat, anak-anak dan pengurus di jamu dengan 60 set makanan, buah-buahan segar dan minuman untuk majlis tersebut. dan atas nama pengurus Bapak Muallim Ibrahim mengucapan jazakumullahu khairan untuk Bpk Jalil dari Malaysia dan semoga akan terjalin selalu hubungan saudara walaupun dibatasi oleh jarak.

Bapak Jalil sudah mengunjungi RAMUA pada bulan Maret lalu, Alhamdulillah kesan yang luar biasa diperoleh sehingga beliau terus mengingat anak-anak yang tinggal di RAMUA.

0 komentar:

Posting Komentar

hadis

"Barangsiapa mengambil anak yatim dari kalangan Muslimin, dan memberinya makan dan minum, Allah akan memasukkannya ke surga, kecuali bila is berbuat dosa besar yang tidak terampuni.( HR. Turmudzi)