Rabu, 01 Februari 2017

MISI ILMIAH DAN KEMANUSIAAN PEJABAT MUFTI SABAH, YADIM ZON SABAH & PUSAT ISLAM UNIVERSITI MALAYSIA SABAH BERKUNJUNG ZIARAH KE RAYMUA



Alhamdulillah rabbil 'aalamiin.
Turut berhadir pada lawatan ini  : 

Sohibus Samahah Datuk Bungso @ Aziz Jafar,
 Mufti Kerajaan Negeri Sabah Malaysia

Professor Madya Dr. Suhaimi Taat 
Pengarah pusat Islam Universiti Malaysia Sabah

Hajin Samin Ongki,
Pengarah Yayasan Dakwah Islamiyah Malaysia (YADIM Sabah) 

serta, 
Ustad Md Razali Saibin,
Pegawai Hal Ehwal Islam Kanan UMS
    
Rombongan dari Pejabat Mufti Sabah, YADIM Zon Sabah dan Pusat Islam Universiti Malaysia Sabah berkunjung ziarah ke RAYMUA (Rumah Anak Yatim Makanul Ubudiah Aceh) pada 29 Januari 2017. Kunjungan kehormatan ini mendapat sambutan dari Pimpinan RAYMUA Bapak Tgk. Muallim Ibrahim dan seluruh management Rumah Anak yatim Makanul 'Ubudiyah mengucapkan atas Kesudian menziarahi kami di ucapkan "Jazakumullah khairan katheera wa fiikum barakallah"

Kunjungan rombongan Mufti dan Universiti juga dalam  rangka melawat dan infaq ke korban gempa bumi di Kabupaten Pidie Jaya  pada akhir tahun 2016, dimana Kabupaten Pidie Jaya ini berjarak lebih kurang 150 KM dari RAYMUA Sibreh. 

Rombongan berkunjung sambil silathurrami dan memberi bantuan untuk operational RAYMUA yang saat ini menampung 45 anak-anak yatim serta fakir miskin yang diasuh oleh 5 orang tenaga pengasuh dan pengajar. Lawatan rombongan ini disambut hangat dan sederhana serta pertemuan pun di gelar pada Balai Pengajian. 

Rombongan Mufti Sabah, YADIM Zon Sabah dan Pusat Islam Universiti Malaysia Sabah sangat senang dan berkesan bisa melawat ke Rumah Anak yatim Makanul 'Ubudiyah Aceh serta bisa bertemu manajemen RAYMUA secara langsung yang selama ini mendapat informasi dari blog yang kami siarkan. 

Semoga bantuan tersebut mendapat balasan dari Allah subhanallahuta'ala dan silaturrahmi yang sudah terjalin bisa terus berlanjut di kemudian hari. 

Rombongan memberikan bantuan untuk Operational RAYMUA


Anak-anak Menyambut kedatangan Rombongan MUFTI Sabah , YADIM Zon Sabah dan Pusat Islam Universiti Sabah

Jamuan di Balai pertemuan disambut oleh Tgk. Muallim Ibrahim

Rombongan berfoto bersama anak-anak RAYMUA dan Tgk. Muallim Ibrahim



Semoga Allah Subhanallahu ta'ala  mudahkan semua urusan kita ketika kita membantu anak-anak yatim

0 komentar:

Posting Komentar

hadis

"Barangsiapa mengambil anak yatim dari kalangan Muslimin, dan memberinya makan dan minum, Allah akan memasukkannya ke surga, kecuali bila is berbuat dosa besar yang tidak terampuni.( HR. Turmudzi)